CustomerID
Idriftsættelse af ny direkte operatør
OCH i tal
Aftaleforhold
Drift
OCH's forhold til Athena
Styring af testnet
Varsling ved statusændring
Afkobling fra OCH systemet
Opdatering af OCH 2 systemet
Tildeling af servicevindue
Nyheder
OCH online
Afkobling fra OCH systemet

Såfremt en operatør ønsker at nedlukke sin forbindelse til OCH2 systemet, er der en række procedurer som skal overholdes:
 


1)      Operatøren kontakter OCH's service center for at aftale tidspunkt for nedlukning. Det forslås at denne nedlukning lægges uden for normal arbejdstid pga. trafik


2)      Nedlukningstidspunktet varsles over for de andre operatører med mindst 14 dage eller hvad der nu er gældende. Denne varsling SKAL indeholde den lukkende operatørs CPS kode.


3)      Operatøren sørger for at afslutte alle igangværende flows


4)      Operatøren sørger for at alle porterede telefonnumre enten returneres til donor eller overflyttes til en anden operatør


5)      Operatøren sørger for at alle ranges slettes eller overføres til anden operatør


6)      På nuværende tidspunkt har operatøren ikke flere ordrer, porteringer eller ranges i systemet


7)      Operatøren beder om at få genudsendt de NPUpdate som de endnu ikke har besvaret med NPUpdateComplete.


8)      Operatøren sikrer, at de har besvaret alle transaktioner


9)      På det aftalte tidspunkt, jf. punkt 1, skal punkt 6-7 gentages indtil der ikke er flere flows, som den pågældende operatør har andel i.


10)  Operatøren får sine OCH Online adgange lukket af OCH's Service Center. Derefter bliver selve CPS koden for operatøren lukket. Dette sker også via OCH Online. Bemærk at der kan gå op til et minut efter en disabling af en operatør til at den træder i kræft.


11)  Det er nu ikke muligt at sende eller modtage transaktioner mellem OCH og operatøren.