CustomerID
Idriftsættelse af ny direkte operatør
OCH i tal
Aftaleforhold
Drift
OCH's forhold til Athena
Styring af testnet
Varsling ved statusændring
Afkobling fra OCH systemet
Opdatering af OCH 2 systemet
Tildeling af servicevindue
Nyheder
OCH online
Tildeling af servicevindue

Baggrund
Betingelser for tildeling
Såfremt en operatør ønsker at gennemføre en ekstraordinær stor mængde transaktioner på OCH systemet, skal hertil gives en godkendelse fra OCH A/S.
Operatøren gives et servicevindue hertil på følgende forudsætninger:
1) Operatøren kontakter OCH A/S i god tid førend den planlagte gennemførsel af ekstraordinær mængde transaktioner.
2) OCH A/S tildeler operatøren et servicevindue.
3) Operatøren sikrer at der via OCH A/S (OCH Helpdesk) senest 14 dage før gennemførsel af servicevinduet sker en udmelding omkring det tildelte servicevindue og til hvilket servicevinduet bruges (f.eks. gennemførsel af en større mængde NP_Change).

Tidspunkter og mængder

Servicevinduet giver operatøren mulighed for at afvikle op til 1000 porteringer i timen, ud over operatørens normale daglige drift.

Servicevinduet kan placeres i tidsrummet 05.00 til 23.00 på hverdage og døgnet rundt på lørdage, søndage og helligdage med sluttidspunkt kl. 23.00 før næste hverdag

Der kan således maksimalt ekstraordinært afvikles 18.000 porteringer på hverdage og 24.000 porteringer på øvrige dage med mindre dagen er før en hverdag, hvor der således kun må afvikles 23.000.

Definition

Ved porteringer forstås:

- Udførtmeldinger (NP Completion (Transaktionstype 8))

- Ændringer (NP Change (Transaktionstype 17))

- Returneringer (NP Return (Transaktionstype 12))


da det er disse, som belaster specielt OCH systemet meget.

Start af en portering (NP Create (Transaktionstype 1 eller 2)) er ikke belastende for systemerne og derfor ikke underlagt begrænsninger.

Hensynet til øvrige kunder

Da der kun kan afvikles i alt 1000 ekstraordinære porteringer i timen, altså ikke for hver operatør, er det vigtigt at den operatør, der har fået tildelt et Servicevindue, oplyser OCH A/S hvor stor en del af Servicevinduet man vil benytte, så evt. overskydende kapacitet kan tildeles en anden operatør.

Monitorering

Det påhviler operatøren, at sørge for at begrænsningen for det ekstraordinære antal porteringer overholdes.